Skip to main content

Στο άρθρο που ακολουθεί θα βρείτε πληροφορίες για το τι να περιμένετε από το παιδί σας να κάνει και ποιες δεξιότητες να κατακτήσει σε συγκεκριμένη ηλικία. Είναι όμως πολύ σημαντικό να γνωρίζετε, ότι κανένα μωρό δεν είναι το ίδιο με τα άλλα παιδιά της ηλικίας του. Γι’ αυτό, στο πιο κάτω άρθρο δίνεται ένα περίγραμμα για το τι θα έκανε ένα παιδί στη συγκεκριμένη ηλικία.

Δεν σημαίνει ότι όλα τα μωρά που βρίσκονται στη συγκεκριμένη ηλικία κατακτούν όλες τις δεξιότητες που περιγράφονται πιο κάτω. Για παράδειγμα, κάποιο μωρό μπορεί να είναι πιο «μπροστά» σε σχέση με την κινητικότητα και «πίσω» σε σχέση με την ομιλία ή και το αντίστροφο. 

Μπορείτε πλέον σε αυτή τη ηλικία να συνεννοηθείτε σε μεγάλο βαθμό με το παιδί σας και να εκτελέσει πολύπλοκες οδηγίες που θα του δώσετε. Η ανάγνωση ενός βιβλίου είναι πραγματική απόλαυση και για τους δύο σας. Το παιδί κάθεται πια μαζί σας στο τραπέζι για φαγητό, τρώει μόνο του και επίσης τρώει ό,τι και η υπόλοιπη οικογένεια (με την προϋπόθεση ότι η οικογένεια τρώει υγιεινά).

Τι περιμένω σε σχέση με την κινητικότητά του

1

Το μωρό περπατά γρήγορα και σταθερά.
2

Μπορεί να κλωτσήσει τη μπάλα.
3

Μπορεί να χτίσει πύργο με τρεις κύβους.
4

Αν του δοθεί μολύβι και χαρτί τότε μουντζουρώνει.
5

Μπορεί να φάει με το κουτάλι.
6

Μπορεί να ανέβει τα σκαλιά κρατώντας στα κάγκελα.

Τι περιμένω σε σχέση με την κοινωνικότητα και την αντίληψή του

1

Μπορεί να εκτελέσει πολύπλοκες οδηγίες π.χ. «πάρε το κουτάλι και βάλε το στον νεροχύτη».
2

Του αρέσει να παρακολουθεί εικόνες σε βιβλίο.
3

Μιμείται δουλειές που κάνουν οι γονείς στο σπίτι.

Τι περιμένω σε σχέση με την ακοή και την ομιλία του

1

Εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο του μωρού σε σχέση με τα τους προηγούμενους μήνες. Μπορεί να περιλαμβάνει μέχρι και 15 λέξεις.
2

Μπορεί να συνδυάσει δύο λέξεις π.χ. «θέλω γάλα», «πάμε γιαγιά».
3

Μπορεί να μιμηθεί λέξεις με ακρίβεια.

Συμβουλές στους γονείς – Τι να κάνουν σε σχέση με το παιδί τους

Συνεχίστε να βάζετε όρια στο παιδί σας.

Αφήστε το παιδί σας να διαλέξει έξυπνα: Δηλαδή, δώστε του να διαλέξει μεταξύ δυο επιλογών και μην το ρωτάτε τι θέλει.

Όταν δεν θέλετε να κάνει κάτι, μην του πείτε απλά απαγορεύεται αλλά δώστε του κάποια εναλλακτική λύση.
Γράφει ο Δρ. Αδάμος Χατζηπαναγή, Παιδίατρος.